14 yılda Ankara’ya ulaştırma ve haberleşme alanında 21,62 Milyar TL yatırım yaptık

14 yılda Ankara’ya ulaştırma ve haberleşme alanında 21,62 Milyar TL yatırım yaptık

Çağın ilerisinde bir anlayışla Türkiye’yi ulaştırma ve haberleşme alt yapısında dünya standartlarının üstüne taşıdık. Bu büyük yatırımlardan Ankara da payına düşeni aldı. Karayollarını yeniden yapılandırdık. Yeni nesil teknolojilere erişimin sağlanması için GSM ve internet yatırımlarına büyük bütçe ayırdık. PTT’yi çağdaş bir anlayışla yeniden yapılandırdık.

Ankara’yı Türkiye’ye bağladık

Ankara’yı diğer şehirlere bağlayan devlet yollarını 942 kilometreye; ilçe. belde ve köyleri şehir merkezine ulaştıran il yollarını 726 kilometreye. otoyolları 200 kilometreye uzattık. Böylece Ankara’ya erişimi daha hızlı ve güvenli hale getirerek Ankara’daki karayolu ağını 1.868 kilometreye ulaştırdık.

OTOYOL                   200 km

DEVLET YOLU        942 km

İL YOLU                    726 km

TOPLAM YOL AĞI  1.868 km

Mevcut bölünmüş yolları artırdık

Ülke geneline yayılan bölünmüş yol seferberliğinden Ankara da üst düzeyde yararlandı. Şehirde 2003 öncesine kadar 466 kilometre bölünmüş yol yapılmışken. 2003-2016 yılları arasında 454 kilometre yeni bölünmüş yol yaparak Ankara’nın toplam bölünmüş yol mesafesini 920 kilometreye çıkardık.

Bölünmüş Yol Güvenli Ulaşım

2003 öncesi  466 km

2016               920 km

Ankara’nın yol ağını genişletirken ulaşımda güvenlik ve kolaylık amacıyla altyapı ve iyileştirme çalışmalarına hız kesmeden devam ettik.

14 yılda karayolu uzunluğumuzu artırdık, yollarımızı modernleştirdik

2003-2016 Döneminde Yapılan Karayolu Çalışmaları

• Ankara-Kırıkkale Yolu (78 km Bitümlü Sıcak Karışımlı Bölünmüş Yol)

• Ankara-Çankırı Yolu 79 km (54 km Sathi Kaplamalı Bölünmüş Yol. 25 km. Bitümlü Sıcak Karışımlı Bölünmüş Yol)

• Polatlı-Haymana Yolu (36 km Sathi Kaplamalı Tek Yol ve 4 km Sathi Kaplamalı Bölünmüş Yol)

• Bala-Kaman-Kırşehir Yolu 54 km (40 km. Sathi Kaplamalı Bölünmüş Yol.12 km Bitümlü Sıcak Karışımlı Bölünmüş Yol))

• Çubuk-Kastamonu Yolu (28 km Sathi Kaplamalı Tek Yol)

• Ankara-Esenboğa Ayrımı-Çubuk Yolu (15 km Bitümlü Sıcak Kaplamalı Bölünmüş Yol )

• Muhtelif Ankara Çıkışlarının Onarımları (48 km Bitümlü Sıcak Kaplamalı)

• Bala-Ayrımı-Aksaray-Ereğli Ayrımı Yolu (77 km Bitümlü Sıcak Kaplamalı Bölünmüş Yol)

• Yenikent-Ayaş-Beypazarı Yolu (81 km Sathi Kaplamalı Bölünmüş Yol)

• Ankara-Gerede Otoyolu Kazan Bağlantı Kavşağı (Kavşağın bağlantı yolları ile birlikte) (3 km Bitümlü Sıcak Kaplamalı Bölünmüş Yol)

• Bahşili-Karakeçili-Kulu Ayrımı Yolu (42 km Sathi Kaplamalı Bölünmüş Yol)

• Çeltikçi- Kaynaşlı Yolu Yenilemesi (57 km Bitümlü Sıcak Kaplamalı)

• Polatlı Hastane Köprülü Kavşağı

Devam Eden Karayolu Çalışmaları

• Bala Ayrımı-Ereğli Ayrımı Yolu

• Ankara-Polatlı Sivrihisar Yolu

• Ankara–Çankırı Yolu

• Ankara-Kazan-Kızılcahamam-Gerede Yolu

• Yenikent–Ayaş-Beypazarı Yolu

• Ankara-Kırıkkale Ayrımı–Kalecik Yolu

• Beypazarı-Nallıhan Yolu

• Yenikent-Temelli Yolu

• (Ankara-Polatlı) Ayrımı - Devlet Üretme Çiftliği -    3.Bölge (Konya) Hududu Yolu

• (Ankara-Istanbul) Ayrımı-Güvem-Çerkeş Yolu Bsk Ve Tünel Yapım Işı

• (Gölbaşı-Kulu) Ayrımı-Çalış-Haymana Yolu

• (Gölbaşı-Kulu) Ayrımı - Bala - (Kırşehir-Kırıkkale) Ayrımı Yolu 

Tarihi köprüleri yaşatıyoruz

Ankara’da 2009 yılında Tarihi Akköprü’nün (Kızılbey) restorasyon çalışmaları tamamlanmıştır.

Ankara-Kırıkkale-Delice otoyolu ve Kırıkkale - Delice Çevre Yolu Etüd Projesi

Toplam uzunluğu 119 km’dir. Otoyol standardındadır.

Uygulama proje çalışmaları devam etmektedir. 2017 yılı içerisinde YİD modeli ile yapım ihalesine çıkılması hedeflenmektedir.

Izmir-Ankara Otoyolu (Etüt Proje)

Ege Bölgesini İç Anadolu bölgesine ve devamında Doğu ve Güneydoğu’ya otoyol konforu ile bağlayacak olan 573 km uzunluğundaki güzergâhta etüt ve proje çalışmalarına başlanılmıştır.

Proje çalışmalarına devam edilmektedir.

Ankara-Niğde  (Kırşehir Bağlanti Yolu Dahil) Otoyolu

Otoyolun yapılması ile Edirne’den Ankara’ya kadar gelen TEM otoyolu. Niğde-Adana-Şanlıurfa arasında mevcut otoyola bağlanacak ve böylece Avrupa ile Ortadoğu’yu birbirine bağlayan karayolu ağı. ülkemiz üzerinden kesintisiz bir otoyol koridoru ile sağlanmış olacaktır.

Yaklaşık 330 km uzunluğundaki projenin YİD modeli ile yapılmak üzere ihalesine 2017 yılı içerisinde çıkılacaktır.

Raylı taşımacılık ile halkımızın yaşam kalitesini yükseltiyoruz

Ray Uzunluğu

2002  310 km

2016  653 km

Yıllarca ihmal edilen demiryollarımıza gereken ilgiyi göstererek Türkiye’nin demiryolu ağını genişlettik.

Ankara’yı demiryolları ulaşımının merkezi haline getirdik.

Ankara - Konya Yüksek Hızlı Demiryolu Projesi

Ankara-Konya Yüksek Hızlı Demiryolu Hattı 24 Ağustos 2011 tarihinde işletmeye açılmıştır.

Ankara-Konya arasındaki seyahat süresi 1 saat 45 dakikadır.

24 Ağustos 2011 tarihinden bugüne  kadar 8.5 milyon yolcu seyahat etmiştir.

Ankara-Istanbul Yüksek Hızlı Demiryolu

Proje Bedeli : 9.2 Milyar TL

2014 yılı Temmuz ayında hizmete verildi.

Ankara-İstanbul Yüksek Hızlı Tren hattı ülkemizin en büyük iki ilini birbirine bağladığı gibi. aynı zamanda Doğu-Batı Yüksek Hızlı/Hızlı Tren hattının da önemli bir kesimi konumundadır.

Ankara-Eskişehir Kesimi

Ankara-Eskişehir arasında 13 Mart 2009 tarihinden itibaren Yüksek Hızlı Tren seferleri başlatıldı. Bugüne kadar toplam 13.5 milyon yolcu seyahat etti.

Eskişehir-Istanbul Kesimi

Eskişehir-İstanbul (Pendik) hattı 25 Temmuz 2014 tarihinde açıldı. Bugüne kadar Ankara-İstanbul arasında 4.9 milyon yolcu seyahat etti.

Devam Eden Demiryolu Çalışmaları;

Ankara – Izmir Yüksek Hızlı Demiryolu Projesi

Proje Bedeli: 9,5 Milyar TL

Ege Bölgesini ve güzergah üzerindeki illeri Yüksek Hızlı Tren ağı ile Anadolu’ya bağlayacak önemli bir demiryolu projesidir.

Proje tamamlandığında 824 kilometre olan güzergâh 624 km’ye. 14 saat olan seyahat süresi ise 3 saat 30 dakikaya düşecektir.

Ankara (Polatlı)–Afyonkarahisar kesiminde altyapı inşası. Afyonkarahisar–İzmir kesiminde ise bölüm bölüm yapım için ihale süreçleri devam etmektedir.

Ankara-Sivas Yüksek Hızlı Demiryolu Projesi

Proje Bedeli: 8,5 Milyar TL

Ankara-Sivas Yüksek Hızlı Tren Hattı; Marmaray ve Kars-Bakü-Tiflis Demiryolu Projeleri ile birlikte Demir İpekyolu Projesi’nin hayata geçirilmesinde omurgayı oluşturan önemli bir aşamadır.

Ankara-Sivas arasında tüm hat boyunda altyapı yapım çalışmalarına başlanılmıştır.

Kayaş-Kırıkkale arası iki kesimde (62 km) altyapı ve viyadük yapım çalışmaları devam etmektedir.

Üstyapı ve elektromekanik işleri ise Kayaş-Yerköy ve Yerköy-Sivas olmak üzere 2 kesim halinde planlanmıştır. İki kesimde ihale çalışmaları devam etmektedir.

Kızılay-Çayyolu Metrosu (M2)

Sözleşme Bedeli: 188,5 Milyon TL

Hat uzunluğu: 16.590 m

İstasyon Sayısı: 11

13 Mart 2014 tarihinde hizmete açılmıştır.

Batıkent-Sincan Metrosu (M3)

Sözleşme Bedeli: 158 Milyon TL

Hat uzunluğu: 15.360 m

İstasyon Sayısı: 11

12 Şubat 2014 tarihinde Ankara’lıların hizmetine sunulmuştur.

Tandoğan–Keçiören Metrosu (M4)

Sözleşme Bedeli : 385 Milyon TL

Şubat 2012 tarihinde işe başlanan ve Keçiören’den Tandoğan’a (Yeni Gar Binasına) kadar yapılacak olan hatta Gazino. Dutluk. Kuyubaşı. Mecidiye. Belediye. Meteoroloji. Dışkapı. ASKİ. AKM istasyonları bulunmaktadır.

Çalışmalar devam etmektedir.

Esenboğa Havalimanına Raylı Sistem Bağlantısı (ETÜT)

7 istayondan oluşan 26 km'lik hatta güzergah çalışmaları ve zemin etüt çalışmaları tamamlanmıştır. Ayrıca. bu proje bünyesinde Esenboğa’dan metro hattının devamı olarak güzergah uzatılarak Yıldırım Beyazıt Üniversitesi’ne ulaşım sağlanacaktır.

AKM-Gar-Kızılay Metro Uzatması

Proje maliyeti yaklaşık 386 milyon TL dir.

3.5 km ve 3 istasyondan oluşacak hat ile Keçiören metrosunun Kızılay'a bağlantısı sağlanacaktır.

Ankara Yüksek Hızlı Tren Garı Projesi

Proje Bedeli: 235 Milyon TL

Proje ile Yüksek Hızlı Tren konseptine uygun bir gar kompleksi olarak planlanan Garda; otel. alışveriş merkezi. restoranlar. kapalı ve açık otoparklar. metro ve banliyö bağlantısı mevcuttur.

Ülkemizde demiryollarında ilk defa uygulanan Yap-İşlet-Devret  modeliyle yapımı tamamlanmış ve 29 Ekim 2016 tarihinde halkımızın hizmetine sunulmuştur.

Ankara Etimesgut Yüksek Hızlı Tren Gar Kompleksi

Proje Bedeli: 829 Milyon TL

Demiryollarının 2023 yılı hedefleri doğrultusunda. ülkemizin Yüksek Hızlı Tren İşletmecilik ağının ağırlık merkezini Ankara oluşturacaktır.

Yüksek Hızlı Tren Gar Kompleksi içerisinde Yüksek Hızlı Tren Batı Garı. Yüksek Hızlı Tren Ana Bakım Deposu ve Batı Terminali ile Yüksek Hızlı Tren Eğitim Tesisleri bulunacaktır.

Üstyapı. elektrifikasyon ve sinyalizasyon sistemleri yapım çalışmaları devam etmektedir.

Başkent Ray Projesi

Proje Bedeli: 1,15 Milyar TL

Ankara’nın kent içi ulaşımına gerekli katkıyı sağlamak için BAŞKENTRAY Projesinde 12 km’lik Kayaş-Ankara ve 24 km’lik Ankara-Sincan kesimlerinden oluşan 36 km uzunluğundaki hatta tüm yolların yeniden inşa edilerek istasyon ve peronlar metro standardına getirilecektir.

Ankara-Sincan Kuzey hattında inşaat çalışmaları tamamlanmış ve hat işletmeye açılmıştır.

Sincan-Ankara-Kayaş hattı Temmuz 2016'da işletmeye kapatılarak inşaat çalışmalarına başlanmıştır.

Kayaş-Irmak-Kırıkkale-Çetinkaya Elektrifikasyon Projesi

Proje bedeli  335 milyon TL olan ve Ankara-Kırıkkale-Yozgat-Kayseri-Sivas güzergahında bulunan hatta çalışmalara başlanılmış olup. 2017 yılı içerisinde tamamlanması hedeflenmiştir.

Sincan OSB-Yenikent-Kazan Demiryolu ve 2. Hat yapımı

Sincan Organize Sanayi Bölgesi İle Sincan Kazan Soda arasında 8 km.si çift hat 6.6 km.si tek hat olmak üzere toplam 14.6 km.lik iltisak hattı bağlantısı planlanmıştır.

Proje bedeli 132 milyon TL olan bu hattın çalışmalarına başlanılmıştır. yapım işinin 2019 yılına kadar tamamlanması hedeflenmektedir.

Havayolunda büyük dönüşüm

Yenilikçi havayolu politikası sayesinde uçak yolculuğu artık çok daha ucuz. Bir dünya başkentinin beklentilerini karşılamak üzere Ankara’nın iç ve dış hatlardaki sefer sayıları artırıldı. Bugün Ankara’dan Türkiye’nin havalimanı bulunan bütün şehirlerine doğrudan uçulabiliyor.

Yapılan anlaşmalarla dünyanın dört bir yanındaki önemli merkezlere de Ankara kalkışlı uçuşlar gerçekleştiriliyor.

Ankara’da bulunan havalimanı yapılan yatırımlarla birlikte artık daha fazla yolcuya hizmet veriyor. Bu artış. şehrin ekonomisine de katkı sağlıyor.

16 Ekim 2006 tarihinde hizmete açılan 20 milyon yolcu/yıl kapasiteli iç ve dış hat terminali ile yeni bir kimliğe bürünen Esenboğa Havalimanı. 2009’da Uluslararası Havalimanları Konseyi (ACI) tarafından Avrupa’nın en iyi havalimanı seçildi.

Havalimanı tüm uçakların güvenli bir şekilde iniş-kalkış yapmalarını sağlayacak son teknolojiye sahip hava seyrüsefer yardımcı cihazlarıyla donatılmıştır.

Ankara Havalimanı

Uçak Trafiği

2003  35.961

2015  98.610

Yolcu Trafiği

2003  2.783.927

2015  12.113.439

2003 yılında iniş-kalkış yapan 35.961 uçak ile 2.783.927 yolcu taşınırken 2015 yılında iniş-kalkış yapan 98.610 uçak ile 12.113.439 yolcu taşınmıştır.

Smart Projesi

Türkiye’deki Hava Trafik Kontrol Sistemlerinin Modernizasyonu Projesi (SMART) kapsamında. mevcut durumdaki Ankara ve İstanbul’dan oluşan iki Uçuş Bilgi Bölgesi (FIR) birleştirilerek tek bir Uçuş Bilgi Bölgesi (Ankara) oluşturulmuştur.

Proje ile birlikte hava trafik kontrol altyapımız yeni standartlar doğrultusunda yenilenmiş. çok az ülkenin sahip olduğu bir yapıya kavuşturulmuş ve güvenilirliği artırılmıştır.

TÜRKSAT 4A Uydu Projesi

Proje Bedeli : 280 Milyon Dolar

TÜRKSAT 4A Uydusu 14 Şubat 2014 tarihinde Kazakistan Baykonur’dan fırlatılmıştır.

15 Temmuz 2014 tarihi itibarıyla aktif olarak kullanılmaya başlamıştır.

Türksat Uyduları ile Türkiye. Avrupa. Orta Doğu. Kuzey Afrika. Orta Asya ve Doğu Çin’den sonra Afrika kıtasının da tamamını kapsama alanına almış olacaktır.

TÜRKSAT 4B Uydu Projesi

Proje Bedeli : 276 Milyon Dolar

Türksat uydu filosunun en yüksek kullanım kapasitesine sahip olacak Türksat-4B Uydusu. başta data haberleşmesi olmak üzere Avrupa. Afrika. Türkiye ve Orta Asya üzerinden diğer uydu haberleşme hizmetleri için de kullanılabilecektir.

Haziran 2014’te üretimi tamamlanan TÜRKSAT 4B Uydusu 16 Ekim 2015 tarihinde Kazakistan Baykonur Uzay Üssü’nden uzaya fırlatılmıştır.

Türksat 4B uydusu yörüngeye yerleştirme ve yörünge testleri tamamlanarak. 21 Ocak 2016 tarihi itibariyle ticari faaliyetlerine başlamıştır.

Uzay Sistemleri Entegrasyon Ve Test Merkezi (USET)

Proje Bedeli: 54 Milyon Euro

Yerli uydu üretmek amacıyla TUSAŞ arazisinde SSM. TUSAŞ ve TÜRKSAT işbirliğiyle gerçekleşen Uzay Sistemleri Entegrasyon ve Test Merkezinin (USET) kurulumu tamamlanmış ve 21 Mayıs 2015 tarihinde açılmıştır.

Yerli Haberleşme Uydusu Projesi: TÜRKSAT 6A

Sözleşmesi 15 Aralık 2014 tarihinde imzalanan Yerli Haberleşme Uydusu Türksat 6A Projesi; Ulaştırma. Denizcilik ve Haberleşme Bakanlığı. TÜRKSAT. TÜBİTAK Uzay Enstitüsü. TAI ve CTech işbirliğinde yürütülmektedir.

Yerli Haberleşme Uydusu Uzay Sistemleri Entegrasyon ve Test Merkezi’nde (USET) üretilecektir.

DENİZCİLİK

Devam Eden Proje;

Gemi Trafik Yönetim Sistemi Projesi (GTYS)

Deniz trafik emniyeti ve verimliliğini artırmak ve deniz çevresini korumak. gemilerle etkileşim içerisinde gemi trafik hareketlerini izlemek. düzenlemek. bilgi. seyir yardımı ve trafik organizasyonu hizmetlerini sağlamak üzere bölgesel Gemi Trafik Hizmetleri Sistemleri kurulmaktadır.

İzmit. İzmir ve Mersin’de kurulmakta olan bu sistemlerin entegre bir şekilde çalıştırılması için Ankara’da da bu sistemleri koordine edecek bir Gemi Trafik Yönetim Merkezi kurulmaktadır.

Projenin. 2017 yılının ilk yarısında işletmeye hazır hale getirilmesi planlanmaktadır.

Mobil Teknolojilerde Türkiye’ye çağ atlattık

Ankara’da. GSM altyapısı olmayan 58 yerleşim yerine altyapı kurduk.

Ayrıca.Telefon ve İnternet altyapısı olmayan 5 yerleşim yerine de altyapı (Wimax) kurduk.

İnşa ettiğimiz genişbant internet alt yapısı sayesinde Ankara’da Genişbant Abone Sayısı 2016’da 4.326.652’ye ulaştı. Daha hızlı ve ekonomik internet bağlantısı için Ankara’da 2003 öncesi 4.136 kilometre olan fiber optik kablo uzunluğunu 16.228 kilometreye uzattık.

Genişbant Abone Sayısı

2003 ÖNCESİ          0

2016                           4.326.652

Fiber Optik Kablo Uzunluğu (km)

2003 ÖNCESİ          4.136

2016                          16.228

Her adımda vatandaşımızın yanında olduk, yol gösterdik

Görme engelli vatandaşlarımızın yaşam kalitesini artırmak ve toplumsal yaşama daha fazla katılımlarını sağlamak için “Gören Göz” Sosyal Sorumluluk Projesi’ni başlattık. Yer ve yön bildirmek suretiyle hayatı kolaylaştıran bu cihazlardan bugüne kadar toplam 10.000 tanesini ihtiyaç sahibine dağıttık.

Ankara’da 1.800 görme engelli vatandaşımıza Gören Göz Cihazı verdik.

PTT çağın ötesine geçti

PTT’lerde yapılan işlem çeşitliliğini artırarak 367 kurum ve kuruluş ile 524 ayrı iş ve işlem yapılabilir hale getirdik.

PTT’de hizmet çeşitliliği arttı

Yeni konsepti ile 328 Pttbank Ankara’lıların hizmetindedir.

PTTMATİK Ankara’nın dört köşesinde

189 Pttmatik ile 7 gün 24 saat kesintisiz hizmet sunulmaktadır.

PTT hizmetleriyle ihtiyaç sahiplerine destek oluyoruz

Şartlı Eğitim Yardımı (ŞEY) kapsamında yapılan ödemeleri.
Şartlı Sağlık Yardımı (ŞSY) kapsamında yapılan ödemeleri.
Eşi Vefat Eden Kadınlara Yönelik Düzenli Nakdi Sosyal Yardım Ödemeleri.
Muhtaç Asker Aileleri Ödemeleri.
Yaşlı ve Engellilere kapıdan ödeme.
Öksüz. Yetim ve Asker çocuğu yardım ödemeleri.
Yeni doğan bebek için annelere yapılan doğum yardımı ödemeleri

PTT hizmetleri olarak yapılmaktadır.